Over ons
Wij zijn Helena en Otto (Onne Jan) Storteboom en wonen in het Groningse Siddeburen, een gezellig dorp in de Woldstreek met ongeveer 3.500 inwoners.
Honden spelen al vanaf het begin van onze relatie een belangrijke rol in ons leven. Door de jaren heen hebben we verschillende rassen gehad, waaronder Bobtail, Duitse Herders, Witte Herders, Tibetaanse Mastiff en tegenwoordig Welsh Corgi Cardigans en Oudduitse Herders.
Begin jaren negentig waren we actief op hondenshows in Nederland, Duitsland en België met onze Witte Herder. Met veel plezier én succes hebben we hieraan deelgenomen en diverse mooie prijzen gewonnen. In 1994 kregen we ons eerste nestje pups van onze Witte Herder.
Toen halverwege de jaren negentig onze kinderen werden geboren, kwam het showen op een lager pitje te staan. Hondenshows vinden vaak op grote afstand plaats en vragen veel tijd, wat lastig te combineren was met een jong gezin. Toen de kinderen ouder werden begon het echter weer te kriebelen. Sinds april 2018 hebben wij een prachtige Welsh Corgi Cardigan, waarmee we opnieuw actief zijn op shows. In het voorjaar van 2020 werd ons eerste nestje Cardigans geboren, een bijzondere en onvergetelijke ervaring.
Met al onze honden hebben we door de jaren heen diverse cursussen gevolgd, waaronder gedrag en gehoorzaamheid, Verkeerszekere Hond, Cynophilia, ringtraining, flyball, behendigheid en hoopers. We vinden het belangrijk om actief bezig te zijn met onze honden en merken dat zij het geweldig vinden om samen met ons te werken en nieuwe dingen te leren.
Als fokker zijn wij aangesloten bij beide Nederlandse rasverenigingen voor Welsh Corgi Cardigans: de Nederlandse Welsh Corgi Club (NWCC) en de Welsh Corgi Club Nederland (WCCN). Daarnaast vervult Otto een bestuursfunctie binnen de Stichting Promovere Sanus Canibus.
Naast onze passie voor honden runnen wij in Siddeburen een winkel en meerdere webshops. Omdat ons bedrijf aan huis is gevestigd, kunnen wij veel tijd doorbrengen met onze honden. Al onze honden groeien op in huiselijke kring, maken deel uit van ons gezin en zijn daardoor sociaal en stabiel van karakter.
Op zondag gaan we vaak naar de Damster Plassen, waar onze honden heerlijk kunnen spelen, zwemmen en ravotten met andere honden. Voor ons is er niets mooier dan honden die volop genieten van het leven.
Honden zijn voor ons niet zomaar huisdieren, maar een belangrijk onderdeel van ons gezin en ons dagelijks leven. Die liefde en betrokkenheid vormen de basis van alles wat wij doen.